perspecto

Logowanie

Audytor Klient
tajemniczy klient

Zastosowanie badań Tajemniczy Klient

Dla kogo przeznaczone są badania Tajemniczy Klient?

Badania typu Tajemniczy Klient adresowane są do niemal każdego rodzaju firm handlowych i usługowych, w których dochodzi do kontaktu personelu firmy z klientami, czy to indywidualnymi (B2C) czy instytucjonalnymi (B2B). Szczególnie metoda ta jest wykorzystywana przez przedsiębiorstwa posiadające sieci sprzedaży np. na zasadzie franczyzy. Badania Tajemniczy Klient umożliwiają sprawdzenie, czy franczyzobiorcy jako dysponenci marki firmy wywiązują się z nałożonych standardów i dbają o wizerunek franczyzodawcy. Poprzez badanie Tajemniczy Klient możliwe jest kontrolowanie jednorodności przestrzegania standardów we wszystkich placówkach, co ułatwia realizację spójnej polityki firmy w zakresie sprzedaży i wizerunku marki.

Najczęściej zleceniodawcami badań Tajemniczy Klient są:

  • Firmy handlowe i usługowe posiadające sklepy, salony i punkty sprzedaży, działające w takich branżach jak: motoryzacyjna, odzieżowa, obuwnicza, RTV/AGD i in.
  • Hotele
  • Stacje obsługi
  • Banki, instytucje ubezpieczeniowe i finansowe
  • Firmy telekomunikacyjne, operatorzy sieci komórkowych
  • Urzędy
  • Firmy z branży paliwowej (stacje benzynowe)
  • Firmy transportowe (taksówki, pociągi, autobusy)
  • Firmy kurierskie
  • Firmy z branży gastronomicznej: bary, restauracje
  • Agencje pracy
  • Biura podróży

Badania metodą Tajemniczy Klient mogą być również wykorzystywane w nieco innych celach niż ocena jakości obsługi. Projekt Mystery Shopping doskonale sprawdza się jako narzędzie kontroli akcji promocyjnych, wsparcia sprzedaży, weryfikacji merchandisingu etc.

Czytaj dalej…