perspecto

Logowanie

Audytor Klient
tajemniczy klient

Metodologia

Czym jest badanie Mystery Shopping (Tajemniczy Klient)?

Badanie typu Tajemniczy Klient jest formą oceny jakości obsługi w placówkach handlowych i usługowych. W badaniu tym specjalnie przeszkolony audytor (tajemniczy klient) wciela się w rolę zwykłego klienta, który podczas dokonywania zakupu przeprowadza obserwację sposobu obsługi a uzyskane tą drogą spostrzeżenia zapisuje w specjalnym kwestionariuszu. Badanie tego typu ma charakter ukryty, tajemniczy klient nie ujawnia pracownikom swojej roli, dzięki czemu uzyskuje wgląd w faktyczny przebieg procesu obsługi (obserwuje rzeczywisty przebieg procesu obsługi). Obserwacja ma charakter planowy, zamierzony (wg scenariusza), co umożliwia porównywanie obsługi w różnych placówkach, czy okresach czasu.


Ponieważ metoda Mystery Shopping pozwala na zachowanie naturalnych warunków rynkowych, dostarcza ona rzeczywistych i obiektywnych danych. Audytorzy obserwują, ale nie oceniają sytuacji - dostarczają faktów.

Czytaj dalej…